jak mieć płaski brzuch

Jak mieć płaski brzuch dzięki diecie?

Zgrabny brzuch to marzenie wielu kobiet. Często jednak ta część ciała bywa kapryśna i nie wygląda tak, jak powinna. Duże znaczenie na wygląd brzucha ma spożywane jedzenie. W tym wpisie podpowiadamy, jak mieć płaski brzuch dzięki diecie, która ograniczy np. wzdęcia oraz pomoże w redukcji tkanki tłuszczowej.

Czynniki sprzyjające wzdęciom

co powoduje wzdęciaNiewłaściwa dieta wpływa na wygląd brzucha w dwojaki sposób. Po pierwsze, może powodować jego odstawanie w wyniku wzdęć i zaparć. Po drugie, źle zbilansowany jadłospis sprzyja odkładaniu tkanki tłuszczowej w okolicach pępka i powstawaniu tzw. oponki.

Wzdęcia są wynikiem nagromadzenia gazów w jelitach. Niektóre artykuły żywnościowe, które szybko ulegają fermentacji, sprzyjają temu zjawisku.

Do produktów wzdymających zalicza się:

? warzywa strączkowe (groch, fasola, bób),
? kapustę i brukselkę,
? kukurydzę,
? kalafiory i brokuły,
? brzoskwinie, śliwki i jabłka.

Choć artykuły z powyższej listy są zdrowe i nie należy całkowicie wykluczać ich z diety, to, w ramach profilaktyki wzdęć, warto ograniczyć ich spożycie.

co sprzyja wzdęciomInnym powodem wzdęć jest jadalnie dużych ilości potraw smażonych (np. kotletów schabowych) i tłustych (np. serów żółtych, chipsów). Te artykuły są ciężkostrawne, co może powodować nadmierne gromadzenie się gazów. Z uwagi na to, że wskazane wyroby nie są zdrowe, warto ograniczyć ich spożywanie do minimum.

Gazy w jelitach zbierają się także w wyniku picia gazowanych napojów. Obecność bąbelków powietrza nie tylko podrażania żołądek, ale także napełnia go gazami, które są przyczyną wzdęć. Podobny, niepożądany efekt, uzyskuje się, jedząc w pośpiechu. Łapczywe spożywanie pokarmów sprzyja połykaniu dużych ilości powietrza, co prowadzi do problemów z odstającym, nabrzmiałym brzuchem.

Osobną kategorią produktów, które sprzyjają wzdęciom, są alergie pokarmowe. Wiele osób źle reaguje na np. nabiał z mleka krowiego, ponieważ nie przyswaja zawartej w nim laktozy. Nietolerancja na ten składnik objawia się m.in. wzdęciami.

Czynniki sprzyjające zaparciom

co powoduje zaparciaZaparciem nazywa się sytuację, w której dana osoba wypróżnia się rzadko i z trudnością. Długotrwałe zatwardzenia są groźne dla zdrowia, ponieważ bywają przyczynami hemoroidów lub nawet nowotworu jelita grubego. Inną konsekwencją zaparć jest także odstający, twardy brzuch. Resztki treści pokarmowych, które długo zalegają w jelitach, fermentują i tworzą gazy, będące przyczyną wzdęć.

Aby przyspieszyć proces trawienia oraz przesuwania się treści w jelitach, należy odstawić tłuste, ciężkostrawne dania, wszelkie fast foody, słone przekąski oraz alkohol. Zaparciom sprzyja także siedzący tryb życia oraz wymagające leczenia schorzenia, np. niedoczynność tarczycy.

Uwaga! Jeśli spożywasz sporo węglowodanów i zaczynasz tyć w okolicach brzucha, umów się na wizytę lekarską. Być może Twoja trzustka nie działa tak, jak powinna, co w konsekwencji może prowadzić do insulinooporności i cukrzycy.

Dieta na płaski brzuch

jak mieć płaski brzuchPrzyjmuje się, że posiadanie płaskiego brzucha to w 70% zasługa diety, a w 30% – aktywności fizycznej. Ruch jest zatem ważny, ale istotniejsze jest to, co jadasz, dlatego w tym miejscu skupimy się na zdrowym dla brzucha jadłospisie.

Oto, co powinno znaleźć się w diecie na płaski brzuch:

? duże ilości błonnika, pochodzącego z warzyw (głównie zielonych) i owoców ? gruboziarniste, ciemne kasze ? otręby i płatki owsiane / orkiszowe ? chude mięso, np. indyk ? dania gotowane na parze i duszone ? wyroby, zawierające szczepy dobroczynnych bakterii, np. jogurty naturalne, kiszone ogórki itp. ? duże ilości niegazowanej wody, która ułatwia przesuwanie się treści pokarmowych w jelitach ? zdrowe herbaty: miętowa, koperkowa i czerwona.

W diecie na płaski brzuch ważne jest, aby spożywać artykuły możliwie naturalne i nieprzetworzone. Jeśli, czytając etykietę danego produktu, nie umiesz przeczytać niektórych składników lub nie wiesz, czym one są, lepiej odstaw go na półkę. Duża ilość konserwantów i polepszaczy smaku źle wpływa na kondycję brzucha.

Jeśli marzysz o płaskim brzuchu, naucz się jadać regularnie i bez pośpiechu. Celebruj posiłki, ciesz się ich smakiem oraz zwracaj baczną uwagę na to, co masz na talerzu. Żołądek i jelita to wrażliwe organy, które szybko zareagują wzdęciem na każdy kulinarny występek.

Podsumowanie

Ładny brzuch kojarzony jest ze zdrowiem i urodą. Warto zadbać o swoją dietę, aby cieszyć się nie tylko pięknym ciałem, ale także dobrym samopoczuciem. Dieta sprzyjająca płaskiemu brzuchowi jest korzystna dla całego organizmu, dlatego warto stosować się do jej zasad i na stałe zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Leave a Comment