zamienniki czekolady

Które zamienniki słodyczy wybrać, by skutecznie poskromić apetyt na cukier?

Słodycze to słabość wielu osób. O ile skubnięcie czegoś słodkiego od czasu do czasu nie przynosi negatywnych skutków, o tyle nadmierne spożywanie produktów z cukrem już tak. Abstrahując od tego, że organizm potrzebuje ?paliwa? także w postaci węglowodanów, warto popracować nad zdrowymi nawykami żywieniowymi. Ograniczenie w diecie przetworzonych słodkości na rzecz zdrowszych zamienników poprawi nie tylko nasz wygląd, ale i samopoczucie.

W tym wpisie przedstawię Ci proste i smaczne pomysły na zastąpienie sklepowych słodyczy. Dzięki nim lepiej radzę sobie z apetytem na cukier, ale nadal nie odmawiam sobie przyjemności dla mojego podniebienia. Mam nadzieję, że omówione poniżej propozycje na zdrowsze słodkości zasmakują także Tobie i pomogą Ci w utrzymaniu diety.

Słodkie zamienniki czekolady ? czy to możliwe?

zamienniki czekoladyJeszcze kilka miesięcy temu moją największą słabością była mleczna czekolada. Dzień bez zjedzenia jednej tabliczki był dniem straconym! Czekolada zawsze znajdowała się na mojej liście zakupów i nigdy nie brakowało jej w szafce z przekąskami. Bardzo często zjadałam ją przy okazji różnych czynności np. czytania gazety, przeglądania Internetu czy oglądania telewizji. Pojęcie świadomego jedzenia było mi wtedy obce, a zamiłowanie do łasuchowania przyniosło powszechnie znany efekt w postaci nadprogramowych kilogramów.

 

Zamiast wyeliminować cukier z diety (co jest trudne, a przy moim apetycie na słodycze w zasadzie niemożliwe), postanowiłam zamienić czekoladę na zdrowsze słodkości. Dzięki nim moje kubki smakowe są nadal szczęśliwe, a moja waga powoli spada. Zapraszam do poznania 5 słodkich i zdecydowanie sprzyjających zdrowiu przekąsek.

Słodkie i naturalne przekąski dla łasuchów

? Gorzka czekolada. Przez wiele lat uważałam, że jest niesmaczna i nie może się równać ze swoją słodką, mleczną wersją. W momencie, w którym postanowiłam zapanować nad apetytem na cukier, gorzka czekolada została moim wielkim sprzymierzeńcem! Okazało się, że wbrew pozorom ma w sobie dużo ukochanej przeze mnie ?czekoladowej? nuty smakowej, szybko zaspokaja ochotę na słodycze (już po 2-3 kostkach odczuwałam sytość) i jedna tabliczka wystarczała mi na baaaardzo długo. Gorzką czekoladę podjadałam w chwilach największego apetytu na słodycze i wtedy, gdy nie miałam czasu na przygotowanie jakiejś alternatywy. Zawsze była niezawodnym wsparciem.

? Pieczone jabłko. To już w zasadzie pełnoprawny deser, a więc coś, na co zawsze znajdę miejsce nawetzamienniki słodyczy po sporym obiedzie. Lubię pieczone jabłka, ponieważ są duże i naprawdę smaczne, a to dwie znaczące zalety. Ich przygotowanie jest bardzo proste: jabłka myję i przecinam na pół, a następnie od strony miąższu polewam odrobiną miodu i posypuję szczyptą cynamonu. Tak przygotowane owoce piekę około 15 minut w 175 stopniach Celsjusza ? dokładny czas pieczenia zależy od wielkości i twardości jabłek. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe, chociaż po wystudzeniu też świetnie zaspokajają ochotę na coś słodkiego.

? Domowe lody. Przygotowując lody w domu panujemy nad ich składem, co zdecydowanie pomaga w unikaniu cukru, który producenci żywności uwielbiają dodawać niemal do wszystkiego. Mój przepis na domowe lody opiera się na niesłodzonym jogurcie naturalnym (wiele jogurtów jest dosładzanych ? zwróć na to uwagę podczas zakupów) i mrożonych owocach. Jogurt miksuję z np. mrożonymi malinami, dodaję do masy trochę miodu lub gorzkiego kakao i zamrażam w plastikowym pojemniku na żywność. Po około 2 godzinach mam całe pudełko smacznych, naturalnych lodów, które już wiele razy z powodzeniem zastąpiły te ze sklepu. Tej wersji lodów próbowałam już z malinami, truskawkami i jagodami, ale myślę, że np. banan czy żurawina też sprawiłyby się w roli wiodącego smaku.

coś zamiast słodyczy? Krem czekoladowy. Brzmi kusząco, prawda? I słusznie. Połączenie 2 dojrzałych (ale nie przejrzałych) bananów, 1 dojrzałego awokado i gorzkiego kakao w moim przypadku wygrywa z popularnymi kremami ze sklepów. W tym przepisie podoba mi się jego prostota i krótki, naturalny skład ? owoce wystarczy zmiksować z kakao na gładką masę i? gotowe. Krem jest słodki dzięki bananom, ma przyjemną konsystencję dzięki awokado i dużo smaku dzięki kakao. Używam go do smarowania tostów, naleśników i jako dodatku do deserów z owocami.

? Suszone owoce. To mało inspirujący pomysł, ale w sytuacji, gdy nie mam czasu przygotować zdrowego deseru albo brakuje mi w zapasie gorzkiej czekolady, suszone owoce spełniają swoją funkcję bez zarzutu. Zawsze lepiej zjeść kilka słodkich owoców niż np. tabliczkę mlecznej czekolady albo torebkę żelków. Są suszone owoce, które bardzo lubię np. rodzynki i figi. Istnieje też cała gama tych, za którymi nie przepadam m.in. daktyle, śliwki czy morele. Do swojej top listy ulubionych suszonych owoców dotarłam oczywiście metodą prób i błędów ? Tobie też polecam taką drogę. Warto popróbować różnych smaków, by wybrać te najlepsze dla siebie.

Powyżej omówiłam zamienniki słodyczy, które sama stosowałam i nadal z przyjemnością do nich wracam. Te przekąski naprawdę pomogły mi w opanowaniu apetytu na pełne cukru słodkości. Moje propozycje nie należą do tych najbardziej dietetycznych, ale z pewnością są dużo zdrowsze niż gotowe, dosładzane przekąski ze sklepu.

Zachęcam do spróbowania różnych smaków i stopniowego ograniczania cukrów prostych w diecie ? smacznych alternatyw jest naprawdę wiele!

Leave a Comment