żytni kwas chlebowy

Zdrowe napoje ? soki, herbaty, kwas chlebowy

Myśląc o zdrowiej diecie większość myśli o samych posiłkach. Śniadaniach z płatkami owsianymi, obiadach pełnych warzyw i lekkostrawnych kolacjach. A przecież nie można zapominać również o napojach. Z alkoholu, napojów gazowanych, czy energetyków można zrezygnować z korzyścią dla organizmu. Kawę czy czarną herbatę można pić w małych ilościach, najlepiej bez cukru.

Co zatem zdrowego można wypić?

kwas chlebowy Najczęściej zalecana jest czysta woda. Może to być ta mineralna z butelki, jak i przefiltrowana woda z kranu. Nie ma ona jednak smaku ani zapachu, nie jest więc atrakcyjnym napojem. W dodatku na ciepło smakuje wstrętnie, a nie zawsze mamy ochotę na coś zimnego. Wodę można na szczęście wzbogacić np. owocami. Wrzuca się do szklanki kawałki truskawek, malin, czy jabłek i można cieszyć się delikatnym owocowym smakiem. Ponadto owoce zawierają naturalny cukier, więc taki napój będzie dobrze ,,dosmaczany?. Druga opcja to picie soków. Najlepsze są te świeżo wyciskane w domu lub tłoczone na zimno soki z krótkim terminem przydatności. Oba warianty tym różnią się od soków w kartonach, że zawierają także cząstki owoców, są bardziej gęste i sycące, a przy tym nie zawierają dodatków cukru ani innych substancji słodzących. Do wyboru są soki jednorodne np. pomarańczowy, jak i mieszanki sokowe np. owoce egzotyczne. Trzecia propozycja to zdrowy żytni kwas chlebowy. To napój o charakterystycznym słodko-kwaśnym smaku, bardzo orzeźwiający, pity szczególnie latem.

żytni kwas chlebowyJest doskonałym źródłem minerałów, witamin, pomaga obniżyć poziom cholesterolu, a także korzystnie wpływa na mikroflorę jelitową ? dzięki zawartości kwasu mlekowego. Otruwa organizm, wspomaga przemianę materii (a tym samym proces odchudzania), jest zalecany także w okresie przeziębień. A co z ciepłymi napojami? Polecana jest zielona i biała herbata. Można kupić same liście herbaciane, jak i mieszanki z dodatkiem suszonych owoców, czy płatków kwiatów. To herbaty pełne antyoksydantów, które zwalczają wolne rodniki, mogą działać pobudzająco lub uspokajająco (w zależności od tego ile się je zaparza), niektóre odmiany dobrze smakują także na zimno. Dla wielbicieli nietypowych smaków poleca się herbatę żółtą czy niebieską.

Reasumując, jest wiele zdrowych i pysznych napojów, które można spożywać zarówno na ciepło, jak i na zimno. Woda źródlana, tłoczone na zimno soki, kwas chlebowy czy herbata zielona są tego doskonałymi przykładami. Można je bez problemu kupić w supermarkecie lub zrobić samodzielnie w domu i cieszyć się ich wspaniałym smakiem.