Zmotywowani: niepokonani

Zdarza się, że mimo naszych starań i zawziętości w dążeniu do idealnej sylwetki, dopada nas zły dzień (lub cała seria dni), który niesie za sobą uczucie beznadziejności. Nasz cel zaczyna tracić sens, a nasza motywacja spada. Jak zapobiec takiej sytuacji? Oto kilka przykładów, które mogą pomóc zmotywować się na nowo, lub nigdy nie przestać w siebie wierzyć.

Odchudzanie na bazie motywacji i ćwiczeń

Motywacja do ćwiczeń jest niezwykle ważna. To dzięki niej jesteśmy w stanie przebrnąć przez wyzwania, jakie postawiliśmy na swojej drodze. W trakcie treningu, to ona pozwala nam na odszukanie dodatkowej siły. Pewne jest, że utrata jej byłaby ogromnym nieszczęściem. Najlepiej wykluczyć taką ewentualność już na samym początku stosując odpowiednie triki. Najlepszym sposobem na to jak się zmotywować do odchudzania jest dokładne sprecyzowanie swojego ostatecznego celu: musimy zastanowić się, co chcemy osiągnąć, a następnie wyobrazić sobie jak to wpłynie na nas i nasze otoczenie.

śniadanie bez chleba zaletyJeżeli odchudzamy się dla zdrowia, pomyślmy o naszym samopoczuciu, i chorobach, które prawdopodobnie nas nie dosięgną. Od dawna wiadomo również, że w towarzystwie zawsze raźniej. W tym przypadku również: idealna motywacja do odchudzania to zajęcia grupowe (np. fitness, aerobik wodny) lub z bliską osobą. Wzajemne wsparcie do dalszych ćwiczeń może mieć znaczący wpływ na powodzenie naszych postanowień. Dodatkowo lekka rywalizacja i chęć dorównania innym także sprawia, że nasze efekty są lepsze. Dla ułatwienia sobie treningów, w nasze ćwiczenia możemy wpleść te, które szczególnie lubimy. Symptomem znacznie usprawniającym pracę nad swoją sylwetką jest myśl, że możemy to robić w sposób, który nie dość, że niczego na nas nie wymusza, to jeszcze daje nam radość, ponieważ możemy ćwiczyć dla przyjemności.

Mobilizujące treningi

Jednak najlepsza mobilizacja do ćwiczeń to zauważalne efekty. Warto jest przed rozpoczęciem cyklu treningów dokonać dokładnych pomiarów swojego ciała, oraz wagi, a później monitorować stopniowo następujące zmiany. Z początku nie będą one dużo widoczne: nasz organizm wciąż przyzwyczaja się do nowego trybu życia, oraz diety, a zniwelowanie tkanki tłuszczowej, jest trudne i czasochłonne. Dopiero mięśnie są podatne na rzeźbę. Dlatego też, nie sprawdzajmy zmian kilka razy dziennie. W ten sposób nie poprawimy sobie samooceny. Możemy wręcz zniechęcić się do końca. Najlepszą opcją jest więc zapisywanie nowych wyników co tydzień.

przygotuj umysł do ciążyMiesięczne porównanie może nas wtedy pozytywnie zaskoczyć swoimi wynikami. Jeżeli nasze zaangażowanie wciąż kuleje, zaufajmy trenerowi osobistemu. Do jego zadań będzie należała nie tylko pomoc w wykonywaniu gimnastyki, ale też korygowanie błędów, doradzanie jak poprawić efektywność ćwiczenia oraz wsparcie w postaci pochwał naszych dotychczasowych osiągnięć. Skorzysta na tym nasza motywacja trening natomiast skomponuje specjalista, którego sami wybierzemy.

Należy pamiętać również, że motywacji nie należy nadwyrężać. Nie stawiajmy przed sobą celów, które już na samym początku wydają się nieosiągalne: o wiele bardziej motywuje myśl, że ?w tym miesiącu schudnę 5 kg?, niż ?przez wiosnę muszę stracić 35 kg?. Liczby mają znaczenie. Lepiej powoli, ale regularnie dążyć do wymarzonej sylwetki, niż wciąż zaczynać od początku. Naszych trudności nie odkładajmy również na bok. Unikanie ich nie sprawi, że znikną. Nie wykonanie akurat tej serii ćwiczeń raz sprawi, że z łatwością pozwolimy sobie na kolejne rezygnacje, co może mieć znaczący wpływ na nasze założenia końcowe.

Podsumowanie

Motywacja ma znaczenie: wpływa na nasze postępowanie, i popycha do przodu, dając siłę psychiczną, kiedy mamy już wrażenie, że ta fizyczna jest na wyczerpaniu. Nie zaniedbujmy jej i dbajmy o nią, ponieważ to ona jest naszym ?przybocznym? wspierającym nas w dążeniu do wymarzonej sylwetki.

Leave a Comment